Σάββατο, 16 Αυγούστου 2014

Κινητοποίηση ομάδας πολιτών: Ζητούν τρένο στη Δυτική Μεσσηνία

Τρένο στη Δυτική Μεσσηνία ζητούν κάτοικοι της περιοχής με αφορμή την σύμβαση μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πύργος - Κυπαρισσία - Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, υπογραμμίζοντας επίσης ότι στο τμήμα Καλό Νερό - Κοπανάκι - Μελιγαλάς - Βαλύρα που είναι με δυσμενή χάραξη, γίνεται προμελέτη βελτιστοποίησης.
Με το θέμα αυτό έχουν ασχοληθεί και μηχανικοί καταγόμενοι από την περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας, όπως ο Γιάννης Πούλος από τα Φιλιατρά που έχει συντάξει και το όλο σκεπτικό της διεκδίκησης, ενώ μεταξύ των πολιτών που έχουν ενεργοποιηθεί διεκδικώντας χάραξη και στη Δυτική Μεσσηνία είναι και ο πρώην δήμαρχος Φιλιατρών Αλκης Ξύγκας που μας ενημέρωσε για την κινητικότητα που έχει εκδηλωθεί.

Χαρακτηριστικά στο σκεπτικό που υπάρχει σημειώνεται: «Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κατασκευάζονται σημαντικά έργα υποδομών σε πολλούς τομείς, ένας εκ των οποίων είναι και ο τομέας των μεταφορών. Στα πλαίσια αυτά βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πύργος - Κυπαρισσία - Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ. / ώρα. Συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος της είναι περίπου 118 χλμ. και αφορά το τμήμα Αλφειός (λίγο μετά τον Πύργο) - Καλό Νερό - Κυπαρισσία και Καλό Νερό - Ζευγολατιό - Καλαμάτα και ειδικότερα σε αυτά με δυσμενή χάραξη (Καλό Νερό - Κοπανάκι και Μελιγαλάς - Βαλύρα) γίνεται προμελέτη βελτιστοποίησης της χάραξης και υδραυλική προμελέτη σε όλο το μήκος. Το κόστος της μελέτης αυτής ανέρχεται σε 700.000 € περίπου.
Με βάση τα παραπάνω, προκύπτει ότι η Δυτική Μεσσηνία παραμένει εκτός προγραμματισμού έργων μακράς πνοής στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Να σημειωθεί ότι ο αρχικός σχεδιασμός του σιδηροδρομικού δικτύου επί Χαριλάου Τρικούπη προέβλεπε την επέκταση του δικτύου και στην περιοχή μας, αφού οι τότε αρμόδιοι είχαν διαβλέψει τη δυναμική της περιοχής. Λόγοι όμως πολιτικών σκοπιμοτήτων της εποχής δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση του έργου.
Μετά από έναν αιώνα είναι καιρός να μελετηθεί και η εναλλακτική χάραξη της διαδρομής Καλό Νερό - Κυπαρισσία - Πύλος - Καλαμάτα. Οι λόγοι που το επιβάλλουν είναι οι παρακάτω:
1) Η προτεινόμενη παραλιακή χάραξη θα επιφέρει ιδιαίτερη τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας και θα αναβαθμίσει καθοριστικά την διασύνδεσή της με το λιμάνι της Πάτρας -πύλη εισόδου και εξόδου από και προς την Ευρώπη.

2) Θα αναβαθμίσει ποιοτικά τη ζωή των κατοίκων και θα αναδείξει την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής υποβοηθώντας ουσιαστικά τη διακίνηση της μεγάλης αγροτικής παραγωγής των πρωτοπόρων αγροτών του τόπου μας.

3) Θα βελτιώσει την ασφάλεια των μετακινήσεων προωθώντας πρακτικές για ένα καθαρότερο περιβάλλον καθότι το τρένο έχει χαρακτηριστεί ως το ασφαλέστερο και ορθολογικότερο μέσο μεταφοράς.

4) Η νέα προτεινόμενη σιδηροδρομική χάραξη, μακροπρόθεσμα, παρουσιάζει μεγάλη βιωσιμότητα και είναι αποδοτική οικονομικά για τον φορέα διαχείρισης.

Εν κατακλείδι, κρίνεται απαραίτητη η εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης σκοπιμότητας, από την ΕΡΓΟΣΕ, για την κατασκευή του έργου. Ενα έργο, που η πραγματοποίησή του θα έχει πολλαπλά οφέλη για ολόκληρη τη Δυτική Πελοπόννησο και γενικά για την ελληνική οικονομία».

Kώστας Μπούρας/eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια: