Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Βαλύρα:Η εταιρία ΣΠΑΠ Α.Ε ξαναφέρνει το τραίνο στην Πελοπόννησο!!!

Η Γερμανική εταιρία  ''ΣΠΑΠ: Σιδηρόδρομοι-Πειραιώς-Αθηνών Πελοποννήσου'', που πριν 120 χρόνια πρωτοέφερε το τραίνο στην Πελοπόννησο,θέλει τώρα να ξαναβάλει το τραίνο στις ράγες. Αυτή τη φορά η εταιρία ονομάζεται  ''ΣΠΑΠ Α.Ε: Σιδηρόδρομοι Περιφερειακοί και Αστικοί Πελοποννήσου''  και μαζί με τις νοσταλγικές αναμνήσεις θέλει να φέρει και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου,δημιουργώντας ταυτόχρονα 170 περίπου θέσεις εργασίας. 
Οι εκπρόσωποι της ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Περιφερειακοί και Αστικοί Πελοποννήσου) Α.Ε., Κριστόφ Φελντχάους και Εκχαρτ Σάουτερ, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Καλαμάτας όπου έλαβαν μέρος σε σύσκεψη με τη συμμετοχή αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, αλλά και εκπροσώπου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας. Εκεί παρουσίασαν την πρότασή τους για εκμετάλλευση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων για τοπικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και για τουριστικούς συρμούς μουσειακής αξίας.

Η μελέτη της εν λόγω εταιρείας έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της με το Ελληνικό Δημόσιο, ζητώντας να αναλάβει ολόκληρο το υπάρχον μετρικό δίκτυο -συμπεριλαμβανομένων και των σιδηροδρομικών σταθμών- με τη μορφή χρησιδανείου για 3 χρόνια χωρίς να πληρώνει ενοίκιο για τη χρήση των εγκαταστάσεων. Η συμφωνία ενοικίασης προβλέπεται να επεκταθεί αυτομάτως για ακόμα 12 χρόνια εάν η ΣΠΑΠ Α.Ε. επιτύχει να παρέχει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που παρείχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την αναστολή των δρομολογίων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι γίνεται σαφές πως οι τίτλοι ιδιοκτησίας θα παραμείνουν στην κυριότητα του ελληνικού κράτους.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι η τροποποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής νομοθεσίας και η εναρμόνισή της με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και η ετήσια επιχορήγηση 7 εκατ. ευρώ ανά έτος λειτουργίας από το ελληνικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Υπολογίζεται δε ότι θα δημιουργηθούν 170 θέσεις εργασίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας πάντως φαίνεται πως έχουν ανάλογη εμπειρία, αφού συμμετέχουν σε εταιρεία που δρομολογεί συρμούς στη Σαξονία, στη γραμμή Riesa - Nossen, τμήμα που είχε εγκαταλειφθεί από την Deutsche Bahn.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Οπως αναφέραμε, το εγχείρημα θα περιλαμβάνει τοπικά επιβατικά και εμπορευματικά δρομολόγια, καθώς και ορισμένα τουριστικού ενδιαφέροντος. Οσον αφορά τα επιβατικά, προβλέπονται τα εξής δρομολόγια: Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, Αργος - Τρίπολη, Τρίπολη - Καλαμάτα, Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Διαβολίτσι (με προοπτική τερματικού στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με τη μορφή προαστιακού), Κατάκολο - Πύργος - Ολυμπία, και Κρυονέρι - Αγρίνιο στην Αιτωλοακαρνανία.
Τα σχεδιαζόμενα εμπορικά δρομολόγια είναι: Ασπρόπυργος - Μεγαλόπολη για τη μεταφορά πετρελαίων από τα διυλιστήρια στη μονάδα παραγωγής ενέργειας, αλλά και για την ενδεχόμενη μεταφορά απορριμμάτων για βιολογική ταφή στα παλιά λιγνιτωρυχεία. Επίσης σε δεύτερη φάση, Αθίκια Κορινθίας - Ναύπλιο για τη μεταφορά σκύρων και πιθανόν επέκταση της σύνδεσης με το Θριάσιο και το Ικόνιο με την προσθήκη νέας γραμμής.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τουριστικές γραμμές, όπως Καλάβρυτα - Διακοφτό, Κατάκολο - Ολυμπία, Ναύπλιο - Αργος - Τρίπολη - Ζευγολατιό - Καλαμάτα ή Κυπαρισσία, καθώς και Αγιοι Ανάργυροι - Κόρινθος. Οι τουριστικές γραμμές πιθανόν να εξυπηρετούνται από μουσειακής αξίας συρμούς.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Στη σύσκεψη με τους εκπροσώπους της ΣΠΑΠ Α.Ε. έλαβαν μέρος ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, οι αντιδήμαρχοι Χρίστος Ριζάς και Ανδρέας Καραγιάννης, η διευθύντρια Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Παναγιώτα Κουράκλη, ο διευθυντής του Φορέα Κοινωνικής Προστασίας και Αθλητισμού Παναγιώτης Κουτσογιαννόπουλος, που ως γερμανομαθής βοήθησε και στη διερμηνεία, καθώς επίσης ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας, Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος.
Ο κ. Νίκας εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτό το εγχείρημα και για την προσπάθεια αναβίωσης του δικτύου, διευκρινίζοντας πάντως ότι στόχος του Δήμου Καλαμάτας αλλά και των υπολοίπων δήμων από όπου διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι η άμεση διενέργεια διαγωνισμού για να προκύψει ανάδοχος που θα εκμεταλλεύεται τις γραμμές - ανεξάρτητα από το αν αυτός θα είναι η ΣΠΑΠ Α.Ε. ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. “Πρέπει να ξυπνήσουν άμεσα πριν έχουν κλέψει όλο το τροχαίο υλικό”, τόνισε καταλήγοντας ο κ. Νίκας.
Θετικά αντιμετωπίζει το εγχείρημα αυτό και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας διά στόματος του προέδρου του. Ο κ. Τριαντάφυλλος μεταξύ άλλων στάθηκε ιδιαιτέρως στην ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης της γραμμής στα εναπομείναντα 6-7 χιλιόμετρα από τη Θουρία μέχρι την Καλαμάτα, απαντώντας έτσι σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου και στα επιχειρήματα άλλων φορέων που ζητούσαν ακόμα και την παρέμβαση του εισαγγελέα. “Γιατί δεν ζητούν την παρέμβαση εισαγγελέα για την αναστολή της λειτουργίας της γραμμής;” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τριαντάφυλλος.
Να σημειώσουμε πως οι εκπρόσωποι της ΣΠΑΠ Α.Ε. ανέφεραν ότι σε περίπτωση που η εταιρεία αναλάβει την εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα μπορούν άμεσα να ξεκινήσουν δρομολόγια στη γραμμή Καλαμάτα - Κόρινθος που έχει ανακαινιστεί, ενώ θα χρειαστούν βελτιωτικές εργασίες στο τμήμα Καλαμάτα - Κυπαρισσία. Δήλωσαν πάντως ότι σε κάθε περίπτωση το χρονοδιάγραμμα εξαρτάται από το χρόνο των διαπραγματεύσεων αλλά και τα τερτίπια της γραφειοκρατίας.

by:eleftheriaonline/ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: