Η Γερμανική εταιρία ''ΣΠΑΠ: Σιδηρόδρομοι-Πειραιώς-Αθηνών Πελοποννήσου'', που πριν 120 χρόνια πρωτοέφερε το τραίνο στην Πελοπόννησο,θέλει τώρα να ξαναβάλει το τραίνο στις ράγες. Αυτή τη φορά η εταιρία ονομάζεται ''ΣΠΑΠ Α.Ε: Σιδηρόδρομοι Περιφερειακοί και Αστικοί Πελοποννήσου'' και μαζί με τις νοσταλγικές αναμνήσεις θέλει να φέρει και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου,δημιουργώντας ταυτόχρονα 170 περίπου θέσεις εργασίας.
Οι εκπρόσωποι της ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Περιφερειακοί και Αστικοί Πελοποννήσου) Α.Ε., Κριστόφ Φελντχάους και Εκχαρτ Σάουτερ, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Καλαμάτας όπου έλαβαν μέρος σε σύσκεψη με τη συμμετοχή αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, αλλά και εκπροσώπου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας. Εκεί παρουσίασαν την πρότασή τους για εκμετάλλευση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων για τοπικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και για τουριστικούς συρμούς μουσειακής αξίας.
Η μελέτη της εν λόγω εταιρείας έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της με το Ελληνικό Δημόσιο, ζητώντας να αναλάβει ολόκληρο το υπάρχον μετρικό δίκτυο -συμπεριλαμβανομένων και των σιδηροδρομικών σταθμών- με τη μορφή χρησιδανείου για 3 χρόνια χωρίς να πληρώνει ενοίκιο για τη χρήση των εγκαταστάσεων. Η συμφωνία ενοικίασης προβλέπεται να επεκταθεί αυτομάτως για ακόμα 12 χρόνια εάν η ΣΠΑΠ Α.Ε. επιτύχει να παρέχει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που παρείχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την αναστολή των δρομολογίων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι γίνεται σαφές πως οι τίτλοι ιδιοκτησίας θα παραμείνουν στην κυριότητα του ελληνικού κράτους.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι η τροποποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής νομοθεσίας και η εναρμόνισή της με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και η ετήσια επιχορήγηση 7 εκατ. ευρώ ανά έτος λειτουργίας από το ελληνικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Υπολογίζεται δε ότι θα δημιουργηθούν 170 θέσεις εργασίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας πάντως φαίνεται πως έχουν ανάλογη εμπειρία, αφού συμμετέχουν σε εταιρεία που δρομολογεί συρμούς στη Σαξονία, στη γραμμή Riesa - Nossen, τμήμα που είχε εγκαταλειφθεί από την Deutsche Bahn.
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Οι εκπρόσωποι της ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Περιφερειακοί και Αστικοί Πελοποννήσου) Α.Ε., Κριστόφ Φελντχάους και Εκχαρτ Σάουτερ, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Καλαμάτας όπου έλαβαν μέρος σε σύσκεψη με τη συμμετοχή αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, αλλά και εκπροσώπου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας. Εκεί παρουσίασαν την πρότασή τους για εκμετάλλευση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων για τοπικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και για τουριστικούς συρμούς μουσειακής αξίας.
Η μελέτη της εν λόγω εταιρείας έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της με το Ελληνικό Δημόσιο, ζητώντας να αναλάβει ολόκληρο το υπάρχον μετρικό δίκτυο -συμπεριλαμβανομένων και των σιδηροδρομικών σταθμών- με τη μορφή χρησιδανείου για 3 χρόνια χωρίς να πληρώνει ενοίκιο για τη χρήση των εγκαταστάσεων. Η συμφωνία ενοικίασης προβλέπεται να επεκταθεί αυτομάτως για ακόμα 12 χρόνια εάν η ΣΠΑΠ Α.Ε. επιτύχει να παρέχει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που παρείχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την αναστολή των δρομολογίων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι γίνεται σαφές πως οι τίτλοι ιδιοκτησίας θα παραμείνουν στην κυριότητα του ελληνικού κράτους.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι η τροποποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής νομοθεσίας και η εναρμόνισή της με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και η ετήσια επιχορήγηση 7 εκατ. ευρώ ανά έτος λειτουργίας από το ελληνικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Υπολογίζεται δε ότι θα δημιουργηθούν 170 θέσεις εργασίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας πάντως φαίνεται πως έχουν ανάλογη εμπειρία, αφού συμμετέχουν σε εταιρεία που δρομολογεί συρμούς στη Σαξονία, στη γραμμή Riesa - Nossen, τμήμα που είχε εγκαταλειφθεί από την Deutsche Bahn.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου