Φωτό: Gevorest
Ο Οδυσσέας -αναζητητής της Ιθάκης του, με βουλοκέρι έκλεισε τα ωτία του στις Σειρήνες. Εμείς, αντί να κατανοήσουμε τη σημαντικότητα της σιωπής, γαλήνης και ηρεμίας για τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά τη διάρκεια του ύπνου, του φορούμε μεγάφωνα , ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μη αναλογιζόμενοι ότι στο τέλος, διόλου παράξενο, θα αρχίσει να συμπεριφέρεται ο εγκέφαλός μας σαν ρομπότ και αυτή θα είναι η μεγάλη μας καταδίκη ως ανθρωπότητα…η εξαφάνιση του είδους μας.
Η υπνοπαιδεία στις ημέρες μας είναι ένας διεθνώς δημοφιλής τρόπος μάθησης με ηλεκτρονικό τρόπο κατά τη διάρκεια του ύπνου, αλλά και μέθοδος υποβολής στο πρόσωπο του ενδιαφέροντος, είτε αυτό λέγεται παιδί, σύζυγος , σύντροφος κ.α. όλα εκείνα που θα επιθυμούσαμε να πράξει για το «καλό του»! Πολλοί πειραματίζονται, φορτίζοντας τον εγκέφαλό τους με στόχο να αποθηκεύσει και διατηρήσει στη μακροπρόθεσμη μνήμη πληροφορίες χρήσιμες κατά τη διάρκεια της κατάκλισης. Συνήθως, φοιτητές χρησιμοποιούν την υπνοπαιδεία για εκμάθηση ξένων γλωσσών και πληροφοριών που αφορούν τα εξεταζόμενα μαθήματά τους, ή άλλες γνώσεις που επιθυμούν να κατακτήσουν. Μάλιστα, ορισμένοι είναι τόσο φανατικοί, που αδυνατούν να κατανοήσουν ότι στόχος ζωής δεν είναι ο εγκέφαλός τους να καταστεί ένας σύγχρονος ηλεκτρονικός υπολογιστής-δούλος, χάνοντας τις θείες του ιδιότητες και τα πνευματικά του χαρίσματα . Να εξαφανιστεί η προσωπικότητα του ανθρώπου, και το ανθρώπινο είδος , το οποίο σταδιακά εξελίσσεται και παγκοσμίως ενεργοποιεί τον εγκέφαλό του, με απτά επιτεύγματα μέσα από την παιδεία δια ζώσης, εργασία και κοινωνική συναναστροφή. Στόχος είναι να προβαδίζει η πνευματική και ψυχική ανάπτυξη που είναι σταθερές αξίες και να έπονται τα εφήμερα, καθώς και τα ηλεκτρονικά μέσα.
Η ψυχή στον τάφο της δεν συνοδεύεται από τον ηλεκτρονικό της υπολογιστή, αλλά από το φως το αληθινό που έλαβε και καλλιέργησε με αρετές κατά τη διάρκεια του βίου της. Το Πνεύμα το Άγιο και ο Θείος Λόγος δεν εγκλωβίζονται εντός εγκεφάλου που έχει αλλότριους στόχους ζωής , αλλά υπερίπτανται και λυπημένα σιωπούν εμπρός στην αλόγιστη καταστροφή. Ο γονιός δεν χρειάζεται να περιμένει 2 ώρες μετά τον ύπνο του παιδιού του για να του υποβάλλει χαμηλότονα λόγια αγάπης προς νουθεσία, όπως «αγάπη μου εσύ που είσαι ένα τόσο καλό παιδί είναι κρίμα να χτυπάς τον συμμαθητή σου στην τάξη», αλλά να συμφιλιώσει το παιδί του δια ζώσης με τον συμμαθητή του. Η ύπνωση γενικώς είναι μία καταστροφική μέθοδος, που διαταράσσει σοβαρά τον ψυχισμό του ανθρώπου.
Ευλογημένοι εκείνοι που υπερασπίζονται τον εαυτόν τους και υπό το φως των καντηλιών μετέχουν με ευλάβεια σε κατανυκτικές αγρυπνίες, που η βυζαντινή ψαλμωδία θεραπεύει τα εντός τους, που με το καντηλάκι στο σπιτικό τους αυτοσυγκεντρώνονται και προσεύχονται, που απολαμβάνουν το μεγαλείο του έναστρου ουρανού τις θερινές νύχτες και χαίρονται με την ομορφιά της φύσης ημέρα και νύχτα, και όχι με την εικονική πραγματικότητα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ιερότητα του ύπνου είναι σημαντική για την ψυχοσωματική υγεία μας και η υπνοπαιδέια δεν ενδείκνυται για τη διασφάλισή της.
Λέγει ο Γιώργος Λ. Αποστόλου:
Μιὰ παιδεία ποὺ θὰ ἔθετε στόχο δύσκολο καὶ ὑψηλὸ δὲ θὰ μποροῦσε νὰ ἀρκεσθεῖ στὴ μετάδοση γνώσεων καὶ πρακτικῶν ἱκανοτήτων. Δὲ θὰ ἔπρεπε νὰ ἐξασθενίσει τὶς πνευµατικὲς καὶ ψυχικὲς δυνάµεις τοῦ νέου ἀνθρώπου, ἀναζητώντας τρόπους
ταχύτερης καὶ ἀποδοτικότερης «ἐκπαίδευσης», ὥστε η ποσότητα τοῦ µεταδόσιµου ὑλικοῦ νὰ εἶναι ὅλο καὶ πιὸ µεγάλη’ οὔτε, πολὺ λιγότερο, θὰ ἔπρεπε νὰ µεταθέσει τὶς εὐθύνες τοῦ ἀνθρώπινου πνευματικοῦ μόχθου σ᾿ ἕνα δημιούργηµά του ποὺ ἀποκαλεῖται «ἠλεκτρονικὸς διερευνητής».
Αν
οἱ τεχνολογικὲς κατακτήσεις ἀχρηστεύσουν σιγὰ-σιγὰ τὶς πνευματικὲς καὶ ψυχικὲς δυνάμεις τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως τείνουν νὰ ἀχρηστεύσουν ή ἔχουν κιόλας ἀχρηστεύσει πολλὲς ἀπὸ τὶς σωματικές, τότε τί θὰ ἀπομείνει ἀπὸ τὸ τέλειο αὐτὸ ὄν; Οὔτε μπορεῖ νὰ σταθεῖ παρηγοριὰ καὶ ἐλπίδα τὸ γεγονὸς ὅτι μὲ τὴν πορεία ποὺ ἀκολουθοῦμε ὁ ἀνθρώπινος ἐγκέφαλος θὰ φτάσει σὲ μιὰν ἀνυπολόγιστη
τελειότητα. Γιατὶ ἂν ἀληθινὰ συμβεῖ αὐτό, ἂν δηλαδὴ ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος,
τελειοποιώντας ἐπ’ ἄπειρον τοὺς «ἠλεκτρονικοὺς διερευνητές» του,
μεταβληθεῖ καὶ αὐτὸς σ᾿ ἕναν τέτοιο τέλειο
«διερευνητὴ ἠλεκτρονικό», θὰ ἔχει ὑπερβεῖ τὸ σημεῖο ποὺ νοµίζουµε πὼς ἀποτελεῖ τὴν ἀνθρώπινη
προσωπικότητα, γιὰ τὴν ὁποίαν ἐνδιαφερόμαστε, καὶ θὰ ἔχει περάσει σ᾿ ἕνα ἄλλο, ἄγνωστο γιὰ μᾶς εἶδος, ἂν δὲν προλάβει νὰ ἐξαφανίσει κάθε εἶδος ζωῆς στὸν πλανήτη µας.
Γι’
αὐτὸ πιστεύω πὼς ἡ παιδεία τοῦ ἄμεσου μέλλοντος, ἀφοῦ ἐνσωματώσει στὸ περιεχόμενό της ὅλες τὶς ἀνθρώπινες κατακτήσεις,
πνευματικές, ψυχικὲς καὶ ἠθικές, ἁπὸ τὶς παλαιότερες ὣς τὶς πιὸ σύγχρονες, ὀφείλει νὰ προσφέρει στοὺς νέους ἀνθρώπους ὅλα ἐκεῖνα τὰ στοιχεῖα ποὺ θὰ τοὺς κάνουν ἰκανοὺς νὰ προχωρήσουν στὶς ἀναζητήσεις τους, τὶς ἐπιστημονικὲς καὶ τεχνολογικές, ἀλλὰ συνάµα καὶ τὶς καθαρὰ πνευματικὲς καὶ συναισθηματικές, καὶ τὶς ἡθικές –μὲ τὴν πιὸ πλατιὰ σημασία τοῦ ὅρου-ὥστε νὰ σχηματίσουν τὸν δικό τους κόσµο,
στηριγµένο στὶς δικές του ἀξίες καὶ στὰ δικά του πιστεύω.
Βεβαίως και δεν θα παλινδρομήσουμε γνωσιακά, αλλά θα προχωρήσουμε σταδιακά από το σημείο που βρισκόμαστε με τη βοήθεια του Θεού, όσον αφορά την παιδεία, όχι με στόχο τη συσσώρευση γνώσεων επιβλαβών και περιττών για την υγεία του ανθρώπου . Η έμφασή μας αφορά πρωτίστως την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια, και όλες τις σταθερές αξίες και αρετές διαμόρφωσης της κοινωνικής προσωπικότητας του ατόμου….γιατί στόχος ζωής είναι να συνεχίσουμε να παραμείνουμε άνθρωποι και όχι σατανικά πειραματόζωα και γεννήματα ενός υπερανθρώπου.
Πηγή:
https://ideonisos,gr/paideia-ip..
Ο
Θεός μεθ΄ ημών
Ευθυμία Η. Κοντοπούλου
13-11-2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου