«Να είμαστε σοβαροί, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν μπορεί να ενδιαφέρει κανέναν επενδυτή γιατί έχει πολύ χαμηλή κίνηση». Αυτή είναι η άποψη του προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Δημήτρη Μανιάτη, την οποία διατύπωσε το μεσημέρι, στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε για τον απολογισμό της θητείας του. Λίγο αργότερα η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο…
Τη συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου ανατροφοδότησε η επίσκεψη που πραγματοποίησε το Σάββατο σε αυτό ο βουλευτής Μεσσηνίας και αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος επίσης ανέφερε ότι το αεροδρόμιο δεν θα ιδιωτικοποιηθεί.
Ωστόσο το μεσημέρι ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, επέμεινε ότι ο μόνος τρόπος ώστε να γίνουν στο αεροδρόμιο τα αναγκαία έργα, δεδομένου ότι το κράτος δεν έχει να βάλει χρήματα, είναι να αξιοποιηθεί κατά το παράδειγμα που ακολουθήθηκε με τα άλλα αεροδρόμια της χώρας που δόθηκαν στη Fraport. Μάλιστα ο δήμαρχος υποστήριξε ότι η αξιοποίηση του αεροδρομίου με Σύμπραξη του Δημόσιου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ) δεν αποτελεί ιδιωτικοποίηση.
Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να αναβαθμίσει και αξιοποιήσει το αεροδρόμιο με εθνικούς πόρους. Εξάλλου και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Καλαμάτα (την επομένη των εγκαινίων του νέου Δημαρχείου) είπε ότι έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το Ελληνικό Δημόσιο για την ανάπτυξη του αεροδρομίου.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής: «Με αφορμή διάφορα σχόλια που είδαν το φως της δημοσιότητας, το Γραφείο Τύπου της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας, διευκρινίζει πως οι δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών και βουλευτή Μεσσηνίας κ. Γ. Κατρούγκαλου για το ενδεχόμενο σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας δεν αποδόθηκαν σωστά. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι και θα παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο. Από τα συναρμόδια υπουργεία καταβάλλονται όλες οι προσπάθειες ώστε η αναβάθμιση και αξιοποίησή του να γίνει με εθνικούς πόρους. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η κυβερνητική επιλογή κατηγορείται ευθέως από κορυφαίους παράγοντες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, οι οποίοι αναφανδόν τάσσονται υπέρ των ΣΔΙΤ».
Έχει ενδιαφέρον ότι η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας παραλείπει να κάνει αναφορά και στο δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, καθώς μάλιστα, όπως ο ίδιος δηλώνει, εκείνος και όχι η Περιφέρεια πήγε πρώτος στην κυβέρνηση και ζήτησε να γίνει ΣΔΙΤ για το αεροδρόμιο εάν δεν έχει να βάλει το κράτος τα χρήματα για τα έργα που είναι ανάγκη να γίνουν. Υπάρχουν άλλωστε σχετικές ανακοινώσεις για συναντήσεις του δημάρχου με τον νυν υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιρτσιόρλα, την εποχή που ήταν πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, για την υπόθεση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Σε ό,τι αφορά τις αναφορές που έκανε το μεσημέρι ο απερχόμενος πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Μανιάτης, ένα αεροδρόμιο είναι ελκυστικό για τους επενδυτές εφόσον η κίνησή του ξεπερνάει τα 2.000.000 άτομα το χρόνο, νούμερο που είναι ιλιγγιώδες για την περιοχή μας. Ο κ. Μανιάτης υποστήριξε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι εφικτό να αξιοποιηθεί από το κράτος γιατί το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Τόνισε μάλιστα ότι το κράτος μπορεί να έχει κέρδη από τη λειτουργία του αεροδρομίου, εφόσον γίνει η σχεδιαζόμενη απαλλοτρίωση για την επέκταση των εγκαταστάσεών του, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένες αερολέσχες που αφήνουν έσοδα τόσο στο αεροδρόμιο όσο και στην τοπική οικονομία.
Στ.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου