Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Γιατί ο ουρανός στο Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Ιθώμης δάκρυσε;

 



 

Ανταπόκριση: κ. Χρήστος Παν. Παπαγεωργίου

 

  Ήταν μια μαγική βραδιά στην Αρχαία Ιθώμη, στη μνήμη του καθηγητή Αρχαιολογίας κ. Πέτρου Θέμελη. Η πρόσφατη συναυλία   με τον κ. Λεωνίδα Καβάκο και το Apollon Ensemble ήταν πραγματική μυσταγωγία!

Η αναπάντεχη, σύντομη δροσιστική βροχή -σπονδή, ακριβώς πριν ξεκινήσει η συναυλία,  δήλωσε τη δύναμη της φύσης, αναστάτωσε και ανακούφισε σαν ένα κλείσιμο του ματιού και έκανε την απόλαυση του χώρου και της μουσικής μεγαλύτερη, λέγει ο κ. Χρήστος Παπαγεωργίου, αν και οι απόψεις διίστανται, όπως θα δούμε στη συνέχεια, αλλά ας  μη διακόψουμε   τον λόγο του  αγαπητού συνεργάτη της ιστοσελίδας μας:



Η ερμηνεία των Κοντσέρτων για βιολί του Johann Sebastian Bach καθήλωσε το κοινό και η συγκίνηση ήταν διάχυτη  στον χώρο της Αρχαίας Ιθώμης-Μεσσήνης, καθώς η συναυλία ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του καθηγητή αρχαιολόγου κ. Πέτρου Θέμελη.

Οι κορυφαίοι μουσικοί του Apollοn Ensemble, Noé Inui, Αλέξανδρος Σακαρέλλος, Ηλίας Λιβιεράτος, Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν, Μιχάλης Σέμσης, και Ιάσων Μαρμαράς, υπό την καθοδήγηση του Λεωνίδα Καβάκου, χάρισαν μια αξέχαστη βραδιά που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μας.



Η αφιέρωση του Λεωνίδα Καβάκου της Τρίτης Σουίτας του Μπαχ, Άρια στον Πέτρο Θέμελη, τα λόγια του διεθνούς μας μουσικού για το όραμα και τη σπουδαία προσωπικότητα του μεγάλου αρχαιολόγου και σπουδαίου ανθρώπου και φίλου ολοκλήρωσαν τη συναυλία – μυσταγωγία που είχαμε τη μεγάλη  τύχη να ζήσουμε. Ευχόμαστε αυτή να είναι μόνο η αρχή!

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Μεγάρου, κύριος Νίκος Πιμπλής, "η συναυλία στην Αρχαία Ιθώμη  ήταν μια ιδέα που είχε ξεκινήσει με τον Πέτρο Θέμελη, και που το Μέγαρο φιλοδοξεί να συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια."

Η ιστορική αυτή πρώτη συναυλία κινηματογραφήθηκε από τη Unitel, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής καλλιτεχνικού περιεχομένου στον κόσμο, και θα προβληθεί διεθνώς μέσα στην επόμενη χρονιά, και φυσικά στο Μέγαρο Μουσικής.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ευχαριστεί θερμά το Καλαματιανό Ίδρυμα Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια για την ευγενική χορηγία, το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου για την υποστήριξή του, τον Δήμο Μεσσήνης για τη συνεργασία, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας για την παραχώρηση του  θεάτρου του Αρχαιολογικού χώρου.

Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ και την Εταιρεία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών για τη συνεργασία τους.



 Τον κορυφαίο Έλληνα βιολονίστα, Λεωνίδα Καβάκο,   είχε την τιμή ο φίλος της ηλεκτρονικής μας ιστοσελίδας  κ. Νίκος Κουντούρης και ιδιοκτήτης του Ithomi Restaurant     να τον φιλοξενήσει στο εστιατόριό του μετά τη συναυλία και τον ευχαριστεί θερμά. Μάγειρας του εστιατορίου είναι ο Βαλυραίος κ.Παναγιώτης Θ. Στρατής , γιος του Θωμά Στρατή από το Μπιζάνι Βαλύρας.

 Γιατί ο ουρανός του Εκκλησιαστηρίου της Αρχαίας  Ιθώμης δάκρυσε;

 Από την χαρμολύπη του προφανώς, χαρά για την τιμή της ποιοτικής μουσικής εκδήλωσης και λύπη για την ψυχοπνευματική πτωχεία του ακροατηρίου. Πού είναι οι σύγχρονες ιέρειες για να ανεβάσουν τη γη έως τον ουρανό και να κατεβάσουν τον ουρανό επί γης; Γυναίκες σε άθλια κατάσταση, μασκαρεμένες, μπογιατισμένες,  ημίγυμνες, με μάτια βυθισμένα στο πουθενά, με ψυχολογικά προβλήματα εγχάρακτα επί του προσώπου τους, χαμένες με έπαρση και επίπλαστη σεξουαλικότητα στη λήθη τους, γυναίκες που δεν σέβονται τον εαυτό τους στη νέα Ρώμη της Ελλάδος. 

Ύστερα οι Φαρισαίοι που άνευ χρήματος ουδέν μέλει γενέσθαι…. Καμία δυνατότητα μειωμένων εισιτηρίων για τη λιγότερο εύπορη τάξη να μετέχει στο  πολιτιστικό  δρώμενο. Τα αποτρεπτικά εισιτήρια των 60 ευρώ επιτέλεσαν μεν τον σκοπό τους,  με βάση τον οικονομικό προγραμματισμό των υπευθύνων, αλλά για μία ακόμη φορά απογοήτευσαν τον λαό που δεν διαθέτει χρήματα  και είναι σαφώς πιο πλούσιος ψυχοπνευματικά και ευαισθητοποιημένος κοινωνικά από εκείνους που παρακολούθησαν την εκδήλωση.

Ρώτησα κάποτε τον πατέρα Νικόδημο που είναι για περισσότερο από 30 χρόνια στο Άγιον Όρος αν επιθύμησε τίποτα από την κοσμική ζωή και μου απάντησε:

Τα πράγματα είναι απλά. Ό,τι θέλει ο νους και η ψυχή του μοναχού το ζητά μετά παρρησίας από τον Θεό και του το  δωρίζει. Ολόκληρες βιβλιοθήκες κατεβάζει επί γης ο Θεός για χάρη του τέκνου Του. Κι αν θέλεις να παρακολουθήσεις τους χορούς των αγγέλων, υπάρχει   πάντα ανοιχτή  πρόσκληση!

Αδικημένοι είναι εκείνοι που με την έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας καθιστούν το δεσμωτήριο της ψυχής τους χειρότερο. Στις πλάκες της Ανδανίας το μήνυμα είναι σαφές: Όλοι με ταπείνωση, χωρίς εξωτερικό στόλο, χωρίς αποκαλυπτικά ενδύματα και  κοσμήματα, ούτε στολίδια στα μαλλιά και στα χέρια, με πίστη στον Θεό, κεκαθαρμένοι να προσέλθετε…Ο αρχαιολογικός χώρος της Μεσσήνης είναι ακριβώς Εκκλησιαστήριο και όχι πασαρέλα.

Τι να κάνει κι ο Ελεήμων Ουρανός; Τους έβρεξε λιγάκι με την αγιαστούρα του, για να μπορέσει ο χώρος, με μακροθυμία Θεού,  να τους αντέξει!

Θερμές ευχαριστίες στον κ. Χρήστο Παν. Παπαγεωργίου για την ενημέρωση και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Ο Θεός μεθ΄ημών,

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

16-7-2024

 

 

 

1 σχόλιο:

Κώστας παπ είπε...

Συγχωριανοί ,εύχομαι με υγεία και αγάπη να πορευόμαστε . Με την ευκαιρία της απαγορευτικής εισόδου των εξήντα ευρώ, ήρθε στη μνήμη μου , δήλωση που έκανε ο μουσικοσυνθέτης Μάνος Χατζιδάκις, μετά από ερώτηση δημοσιογράφου, γιατί δεν κάνετε αίτηση για το μέγαρο μουσικής Αθηνών να δώσετε συναυλία,; Το μέγαρο μουσικής δεν έχει πάρκινγκ για μηχανάκια, οι δικοί μου φίλοι με αυτά θα έρθουν , δεν έρχονται με Μερσεντές,.Δε θέλουν το χειροκρότημα του απλού λαού.. Θέλουν ζεστό χειροκρότημα, από ζεστές τσέπες, και όχι μόνο 60 € και 100 θα το βάλουν, . Ευχαριστώ Έφη για την ισορροπία στην ενημέρωση....