Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Ψυχρολουσία για το τραίνο:Τα όνειρα που χτίζονται στην άμμο… τα παίρνει η θάλασσα!!!

Το σχέδιο Γιούνκερ… δίνει 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ για 42 έργα!
Άγνωστη η τύχη της γραμμής Πάτρα – Πύργος - Καλαμάτα
Κάποτε ο Νικόλας Άσιμος τραγουδούσε ότι… η επανάσταση αποδείχτηκε ένα όνειρο. Προχθές, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) μας προσγείωσε στη δική του πραγματικότητα, σε ό,τι αφορά τα όνειρα που κάναμε για τη σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρας- Πύργου - Καλαμάτας. Βέβαια, το «Θάρρος» είχε πάρει σαφή θέση για το έργο-φάντασμα, αλλά ορισμένοι μάς κουνούσαν το χέρι.

Δυστυχώς, όμως, το συμπέρασμα που προκύπτει από τη σχετική ανακοίνωση Τύπου είναι ότι, όταν έχεις στο ταμείο σου 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ για δεκάδες έργα ανά την Ελλάδα, είναι αδιανόητο να περιμένεις ότι από αυτά θα δοθεί το ένα (1) δισεκατομμύριο για τη σιδηροδρομική γραμμή, όσο αναγκαία και σημαντική κι αν είναι. Εκτός, βέβαια, κι αν βρεθεί κάποιος ιδιώτης, ο οποίος βεβαίως πρώτα θα σκεφθεί τα κέρδη του και μετά το δημόσιο συμφέρον.
Ειδικότερα, το ΚΥΣΟΙΠ ενέκρινε την εισήγηση του υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργου Σταθάκη, για την ταχεία ενεργοποίηση του «Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη» ή Σχέδιο Γιούνκερ, στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, έπειτα από συντονισμένες ενέργειες των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας έχουν ήδη προεπιλεγεί 42 επενδυτικά σχέδια εκτιμώμενου προϋπολογισμού 5,6 δισ. ευρώ για την υποβολή τους στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προς έγκριση.
Οι προτάσεις αφορούν έργα στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών, του τουρισμού, των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, της έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας και των ιδιωτικών βιομηχανικών επενδύσεων.
Οι προτάσεις αυτές: διαθέτουν ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας, ανταποκρίνονται στα κριτήρια επιλεξιμότητας του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) και εναρμονίζονται με τους βασικούς άξονες του νέου αναπτυξιακού υποδείγματος που επιδιώκει στροφή προς έργα μικρής και μεσαίας κλίμακας, υψηλής προστιθέμενης αξίας, με ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, τα οποία δημιουργούν ποιοτικές και βιώσιμες θέσεις εργασίας.


Νέες μαρίνες - αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων
Η υποβολή, αξιολόγηση και προώθηση επενδυτικών σχεδίων είναι μια διαδικασία ανοικτή και συνεχής. Στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί βαρύτητα, στο αμέσως προσεχές διάστημα, τόσο στην ανάπτυξη ενός δικτύου από νέες μαρίνες, σε συνδυασμό με έργα αναβάθμισης και περαιτέρω αξιοποίησης υφισταμένων, όσο και στον εντοπισμό και την ομαδοποίηση δημοσίων κτηρίων που χρήζουν ενίσχυσης και αναβάθμισης (στατικής, ενεργειακής, λειτουργικής, αισθητικής).


Του Αντώνη Πετρόγιαννη/tharrosnews

Δεν υπάρχουν σχόλια: